|Početna strana | Časopis   | Uputstvo autorima     | Kodeks u  kliničkom i eksperimentalnom radu |   Kontakt  |   
 

Acta Medica Medianae
Vol. 40
No 2, 2001
UDK 61
YU ISSN 0365-4478

 



Kontakt:
Rade R. BABIĆ
Institut za radiologiju Kliničkog centra u Nišu

 

 


 

QUINCKE-OV EDEM IZAZVAN IOPROMIDOM PRI UROGRAFIJI

 

Rade R. BABIĆ, Milanka MRVIĆ, Slobodan MILATOVIĆ, Gordana STANKOVIĆ - BABIĆ. Svetlana MARKOVIĆ, Vesna LEKIĆ, Jelena STANKOVIC i Marina BOŽIĆ

 

Institut za radiologiju Kliničkog centra u Nišu

 

Prikazuje se klinička slika, tok i saniranje Quincke-ovog edema koji se manifestovao otokom očnih kapaka u 51-godišnje bolesnice, nastalog u 10. minuti od injekcione aplikacije nejonskog jodnog kontrastnog sredstva (JKS) (iopromid; Ullravist 300  - Schering) pri urografiji.

Autori ukazuju da primena nejonskog JKS ne pruža apsolutnu zaštitu bolesnika, već naprotiv i ova JKS može dovesti do teške reakcije, zatim na značaj poznavanja mogućih komplikacija pri primeni jodnih kontrastnih sredstava i na važnost posedovanja anti-šok terapije i opreme.

 

Ključne reči: Quincke-ov edem, jodna kontrastna sredstva, urografija