ACTA FAC MED NAISS 22009; 26 (1): 17-24 |
Originalan rad
INFORMISANOST STUDENATA UNIVERZITETA U NIŠU
I PROCENA SOPSTVENOG ZNANJA O HIV/AIDS
Čedomir Šagrić1,
Olivera Radulović1,
Roberta Marković2,
Marjana Bogdanović3,
Mariola Stojanović2,
Aleksandar Višnjić1
1 Medicinski fakultet Niš,
2 Institut za javno zdravlje Niš,
3 Studentska poliklinika Niš
SAŽETAK
Cilj rada bio je da se utvrdi uticaj pojedinih elemenata značajnih u procesu
zdravstvenog informisanja o HIV/AIDS na subjektivnu procenu studenata o
sopstvenom znanju u vezi sa HIV/AIDS. Anketnim istraživanjem je obuhvaćeno 519
studenata Univerziteta u Nišu. Analiza podataka podrazumevala je standardne
procedure deskriptivne i analitičke statistike. Za upoređivanje frekvencija
korišćeni su x2 test, Pearson test, Mann-Whitney test, Kruskal-Wallis test,
univarijantna i multivarijantna regresivna analiza. Podaci su obrađeni u
programu Microsoft Excel i SSPS 10.0. Među studentima koji su svoje znanje
ocenili kao odlično, 83.4% je onih koji su informacije o HIV/AIDS dobili više
puta tokom poslednje godine. Od studenata koji su svoje znanje procenili kao
nedovoljno, tek 55.6% je informacije dobilo više puta. U proceni sopstenog
znanja o HIV/AIDS, u zavisnosti od učestalosti dobijanja informacija, postoji
značajna statistička razlika distribucije odgovora (Kruskal-Wallis test
x2=20.556 p 0.001). Pol studenata, osobe od kojih su najčešće dobijane
informacije i putevi dobijanja informacija, nemaju značajnog uticaja na
subjektivnu procenu znanja studenata o HIV/AIDS. Najveći uticaj na subjektivnu
procenu studenata o svom znanju u vezi HIV/AIDS imaju pripadnost grupi fakulteta
i učestalost dobijanja informacija.
Ključne reči: studenti, HIV/AIDS