ACTA FAC MED NAISS 2010;27(3):159-163 |
Originalan rad
UDC: 811.111' 276.6:61-057.875
ANALIZA STUDENTSKIH GREŠAKA U PRIMENI ENGLESKOG JEZIKA ZA POTREBE MEDICINARA
Zorica Antić
Medicinski fakultet u Nišu, Srbija
SAŽETAK
Veoma je bitno da su studenti medicine svesni ne samo svojih trenutnih i budućih
potreba u odnosu na medicinski engleski jezik, već i poteškoća i problema koje
imaju kada je u pitanju poznavanje opšteg engleskog jezika. Cilj ovog
istraživanja bilo je prikupljanje i analiza studentskih grešaka koje mogu da
ukažu na oblasti engleskog jezika u okviru kojih je potrebno dodatno podučavanje
kako bi učestvovanje tokom kursa engleskog u medicini bilo uspešno. Istraživanje
je sprovedeno 2009. godine na Medicinskom fakultetu u Nišu. Učestvovalo je 200
studenata druge godine medicine. Zasniva se na podacima dobijenim putem testa iz
gramatike i putem direktnih razgovora sa studentima. Iako je za uspešno
učestvovanje tokom kursa engleskog u medicini neophodno znanje opšteg engleskog
na srednjem nivou, rezulati su pokazali da postoje oblasti jezika koje
predstavljaju problem studentima i koje zahtevaju dodatno uvežbavanje.
Studentske greške mogu da budu korisni dijagnostički markeri. Koristeći ove
podatke, zajedno sa informacijama dobijenim iz razgovora sa studentima,
nastavnici mogu da razviju nastavni plan koji bi pomogao u širenju znanja i
omogućio studentima da steknu samopouzdanje u profesionalnoj komunikaciji na
engleskom jeziku. Veoma je važno da se nastava engleskog jezika smesti u
medicinski kontekst jer je to izvor velike motivacije za studente.
Ključne reči: engleski za potrebe medicinara, analiza grešaka, učenje zasnovano na kontekstu