ACTA FAC MED NAISS 2012;29(2):53-58 |
Revijalni rad
UDC: 614.2
DOI: 10.2478/v10283-012-0008-4
MERE ZA POBOLJŠANJE KVALITETA ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
Aleksandar Višnjić 1,2, Vladica Veličković 1, Slađana Jović1
1Univerzitet u Nišu Medicinski fakultet, Srbija
2Institut za javno zdravlje Niš,
Srbija
SAŽETAK
Kvalitet i bezbednost u zdravstvenom sektoru idu “ruku pod ruku”, što bi značilo
da su ove dve komponente neraskidivo povezane, te će unapređenje kvaliteta jako
često dovoditi i do povećane bezbednosti. Dobar kvalitet usluge biće uspešno
implementiran u organizacijama koje već imaju “kulturu kvaliteta”, to jest tamo
gde je sistem vrednosti zaposlenih konzistentan sa njihovom posvećenošću
pružanja visoko kvalitetne usluge. Organizacije moraju imati jasnu stratešku
opredeljenost pružanju kvalitetne usluge na svim nivoima organizacije.
Zadovoljstvo bolesnika, kvalitet usluge i efikasno upravljanje resursima postaju
„sveto trojstvo“ savremene zdravstvene zaštite, striktno orjentisane ka
pacijentu, koje za cilj imaju redukciju troškova uz istovremeno povećanje
kvaliteta. Zdravstveni sistemi širom sveta nastoje da razviju nove strategije
čijom bi implementacijom kao krajnji rezultat trebalo da dobijemo - poboljšanje
kvaliteta zdravstvene zaštite.
Ključne reči: kvalitet, kvalitet zdravstvene zaštite, unapređenje kvaliteta, mere