ACTA FAC MED NAISS 2013;30(3):137-143

Originalan rad

UDC: 614.253.5:811.111 (55)

DOI: 10.2478/afmnai-2013-0005

 

EFIKASNOST PROGRAMA IZ ENGLESKOG JEZIKA PROCENJENA OD STRANE MEDICINSKIH SESTARA I STUDENATA STRUKOVNIH STUDIJA ZA MEDICINSKE SESTRE: DA LI BI MEDICINSKE SESTRE U IRANU TREBALO DA ZNAJU ENGLESKI JEZIK?

 

Nematullah Shomoossi1, Mostafa Rad2, Mohammad Hasan Rakhshani3

1Departman za engleski jezik, Sabzevar Univerzitet medicinskih nauka, Sabzevar, Iran

2Departman za postdiplomske studije, Fakultet za strukovne studije za medicinske sestre i akušerstvo, Mashhad Univerzitet medicinskih nauka, Mashhad, Iran

3Departman za statistiku, Sabvezar Univerzitet medicinskih nauka, Sabvezar, Iran


SAŽETAK

Kao i ostali medicinski radnici i medicinske sestre bi trebalo da poznaju engleski jezik. Ova studija će prikazati stavove medicinskih sestara i studenata strukovnih studija za medicinske sestre o efikasnosti programa iz engleskog jezika na iranskim medicinskim univerzitetima u trima velikim oblastima: opšta upotreba, upotreba u oblasti medicine i upotreba engleskog jezika u istraživačke svrhe. Ova deskriptivna studija je uključila 130 studenata strukovnih studija za medicinske sestre i 167 medicinskih sestara koji su izabrani metodom slučajnog uzorka. Studija je sprovedena u Subvezaru u Iranu. Od učesnika se tražilo da popune upitnik koji je sadržao demografske podatke i 31 Likertovo pitanje o efikasnosti programa za učenje engleskog jezika na medicinskim univerzitetima. Učesnici su procenili da efikasnost podučavanja engleskog kao stranog jezika u oblasti Opšta upotreba engleskog jezika iznosi 25.7306±8.29288 (od 50); efiksnost u delu Upotreba engleskog jezika u oblasti medicine iznosila je 21.1434±7.40024 (od 45), a za istraživačke svrhe 24.6496±11.56735 (od 60), što je ukazivalo na velike razlike. Međutim, u opisivanju efikasnosti aktuelnih programa za učenje engleskog jezika nije bilo većih razlika u stavovima između ispitanika ženskog i muškog pola. Muški ispitanici su smatrali da na upotrebu engleskog jezika u oblasti istraživanja utiču aktuelni programi, dok ženske ispitanice nisu mislile tako. Međutim, razlika u stavovima nije bila statistički značajna (P=0.019). Generalno, rezultati su pokazali da postoji velika razlika u stavovima medicinskih sestara i studenata strukovnih studija za medicinske sestre o efikasnosti programa za učenje engleskog jezika na medicinskim univerzitetima u Iranu. Stoga, potrebno je uvesti neke promene kako bi se kod medinskih sestara dostigao nivo znanja engleskog jezika kao opšteg sredstva komunikacije danas u svetu.

 

Ključne reči: engleski jezik, osnovne strukovne studije za medicinske sestre, obrazovanje, nacrt programa, analiza potreba