ACTA FAC MED NAISS 2013;30(3):137-143 |
Originalan rad
UDC: 614.253.5:811.111 (55)
DOI: 10.2478/afmnai-2013-0005
EFIKASNOST PROGRAMA IZ ENGLESKOG JEZIKA PROCENJENA OD STRANE MEDICINSKIH SESTARA I STUDENATA STRUKOVNIH STUDIJA ZA MEDICINSKE SESTRE: DA LI BI MEDICINSKE SESTRE U IRANU TREBALO DA ZNAJU ENGLESKI JEZIK?
Nematullah Shomoossi1, Mostafa Rad2, Mohammad Hasan Rakhshani3
1Departman za engleski jezik, Sabzevar Univerzitet medicinskih nauka, Sabzevar, Iran
2Departman za postdiplomske studije, Fakultet za strukovne studije za medicinske sestre i akušerstvo, Mashhad Univerzitet medicinskih nauka, Mashhad, Iran
3Departman za statistiku, Sabvezar
Univerzitet medicinskih nauka, Sabvezar, Iran
SAŽETAK
Kao i ostali medicinski radnici i medicinske sestre bi trebalo da poznaju
engleski jezik. Ova studija će prikazati stavove medicinskih sestara i studenata
strukovnih studija za medicinske sestre o efikasnosti programa iz engleskog
jezika na iranskim medicinskim univerzitetima u trima velikim oblastima: opšta
upotreba, upotreba u oblasti medicine i upotreba engleskog jezika u istraživačke
svrhe. Ova deskriptivna studija je uključila 130 studenata strukovnih studija za
medicinske sestre i 167 medicinskih sestara koji su izabrani metodom slučajnog
uzorka. Studija je sprovedena u Subvezaru u Iranu. Od učesnika se tražilo da
popune upitnik koji je sadržao demografske podatke i 31 Likertovo pitanje o
efikasnosti programa za učenje engleskog jezika na medicinskim univerzitetima.
Učesnici su procenili da efikasnost podučavanja engleskog kao stranog jezika u
oblasti Opšta upotreba engleskog jezika iznosi 25.7306±8.29288 (od 50);
efiksnost u delu Upotreba engleskog jezika u oblasti medicine iznosila je
21.1434±7.40024 (od 45), a za istraživačke svrhe 24.6496±11.56735 (od 60), što
je ukazivalo na velike razlike. Međutim, u opisivanju efikasnosti aktuelnih
programa za učenje engleskog jezika nije bilo većih razlika u stavovima između
ispitanika ženskog i muškog pola. Muški ispitanici su smatrali da na upotrebu
engleskog jezika u oblasti istraživanja utiču aktuelni programi, dok ženske
ispitanice nisu mislile tako. Međutim, razlika u stavovima nije bila statistički
značajna (P=0.019). Generalno, rezultati su pokazali da postoji velika razlika u
stavovima medicinskih sestara i studenata strukovnih studija za medicinske
sestre o efikasnosti programa za učenje engleskog jezika na medicinskim
univerzitetima u Iranu. Stoga, potrebno je uvesti neke promene kako bi se kod
medinskih sestara dostigao nivo znanja engleskog jezika kao opšteg sredstva
komunikacije danas u svetu.
Ključne reči: engleski jezik, osnovne strukovne studije za medicinske sestre, obrazovanje, nacrt programa, analiza potreba