ACTA FAC MED NAISS 2017;34(2):137-146 |
Originalni rad
UDC: 618.2-057.875:316.77
DOI: 10.1515/afmnai-2017-0015
Efekti edukacije zasnovane na SPIKE strategiji kroz igranje uloga i korišćenje multimedijalnih sadržaja na sticanje veština objavljivanja loših vesti od strane studenata fakulteta za sestrinstvo i akušerstvo
Nasrin Baghdari1, Mostafa Rad2, Marzie Torkmannejad Sabzevari2
1Univerzitet Medicinskih nauka Mashhad, Mashhad, Iran
2Fakultet za sestrinstvo i akušerstvo, Univerzitet medicinskih nauka u Sabzevaru, Sabzevar, Iran
SAŽETAK
Zbog velikog broja odgovornosti sa kojima se babice susreću u svom poslu, nameće se potreba sticanja veštine saopštavanja loših vesti i zbog toga je edukacija iz ove oblasti od velikog značaja. Iz tog razloga, ova studija je sprovedena sa ciljem upoređivanja efekata edukacije bazirane na SPIKE strategiji korišćenja veština za saopštavanje loših vesti primenjujući dve vrste pristupa: igranje uloga i korišćenje multimedijalnih sadržaja.
Ova dvostruko slepa klinička studija je uključila 90 studenata akušerstva koji su nasumično podeljeni u tri grupe. Veština saopštavanja loših vesti je evidentirana u posebnoj listi pre i nakon edukacije. Pouzdanost i validnost provere ove veštine su procenjene i utvrđene. Konačni podaci su analizirani primenom SPSS softvera.
Nakon edukacije, grupe koje su igrale uloge i koristile multimedijalne sadržaje su stekle bolje veštine u poređenju sa periodom pre edukacije i kontrolnom grupom. Veština saopštavanja loših vesti nakon edukacije se nije značajno razlikovala među grupama koje su igrale uloge i koristile multimedijalne sadržaje.
Rezultati su pokazali da podučavanje veštini saopštavanja loših vesti primenom multimedijalnog pristupa, koji je realizovan u vidu kursa na daljinu, može biti podjednako uspešno poput metode igranja uloga. Zbog toga se ova metoda može smatrati pogodnom zamenom metode igranja uloga u povećanju veštine saopštavanja loših vesti.
Ključne reči: igranje uloga, multimedijalni sadržaji, objavljivanje loših vesti, akušerstvo, SPIKES