ACTA FAC MED NAISS 2019;36(1):69-78 |
Originalni rad
UDC: 614.253.5:37.015.3:378(55)
DOI: 10.2478/afmnai-2019-0007
Omiljeni tipovi učenja medicinskih sestara tokom kurseva stručnog usavršavanja na Univerzitetu medicinskih nauka u Tabrizu
Neda Safaeifard1, Hossein Namdar Areshtanab1, Fariborz Roshangar2, Hossein Ebrahim1, Hossein Karimi Moonaghi3, Raheleh Janani4
1Departman za psihijatrijsku negu, medicinsku sestru i babicu, Univerzitet medicinskih nauka u Tabrizu, Tabriz, Iran
2Departman za medicinsko hirurško zbrinjavanje, medicinski fakultet i medicinski fakultet, Univerzitet medicinskih nauka, Tabriz, Iran
3Fakultet medicinskih hirurških medicinskih sestara, medicinskih sestara i babica, Mashhad Univerzitet medicinskih nauka, Mashad, Iran
4Departman za pedijatrijsku negu, medicinsku sestru i babicu, Univerzitet medicinskih nauka u Tabrizu, Tabriz, Iran
sažetak
Progres, produktivnost i uspeh bilo koje organizacije zavisi od veština i znanja njenih radnika. Iz tog razloga, bolji i precizniji
programi obuke u organizacijama dovešće do razvoja ovih institucija, a ujedno će se postići i efikasnost u radu. Zbog mnogih dostignuća
iz oblasti medicine, medicinske sestre imaju značajnu ulogu u obrazovnim i zdravstvenim institucijama. Stoga su kursevi stručnog
usavršavanja medicinskih sestara ujedno i najvažniji kursevi u njihovoj edukaciji. Ova studija je sprovedena na Univerzitetu medicinskih
nauka u Tabrizu, u Iranu, sa ciljem određivanja omiljenih tipova učenja medicinskih sestara tokom kurseva stručnog usavršavanja.
U ovoj studiji preseka, sve medicinske sestre koje rade u medicinskim i obrazovnim centrima, koji pripadaju Univerzitetu u severozapadnom
Iranu, birane su metodom slučajnog uzorka. Za prikupljanje demografskih i socijanih podataka korišćen je Kolbov upitnik koji se sastojao
iz dva dela. Podaci su analizirani primenom deskriptivne i analitičke statistike u okviru SPSS programa (verzija 17).
Ukupno je analizirano 470 sestara čiji je prosek godina iznosio 36,46 ± 5,77 godina. Utvrđena je značajna korelacija između
omiljenih tipova učenja medicinskih sestara i njihove pozicije na poslu, statusa radnog odnosa i prihoda. Nije uočena statistički
značajna veza između omiljenog tipa učenja medicinskih sestara i godina starosti, ukupnog radnog iskustva i radnog iskustva u
određenom centru. Ova studija je pokazala da je u najvećem procentu Kolbov tip učenja usmeren na konvergentno učenje (57,8%).
Cilj ove studije bio je određivanje omiljenog tipa učenja medicinskih sestara tokom stručne obuke na Univerzitetu medicinskih nauka
u Tabrizu. Rezultati studije su pokazali da su konvergentni i asimilacioni tipovi učenja najomiljeniji kod medicinskih sestara;
ovi stilovi su efikasni i u skladu sa njihovom profesijom zahtevaju puno informacija i znanja. Kako je konvergentan tip učenja bio najčešći kod medicinskih sestara, preporučuje se primena nastavnih metoda koje prate ovaj tip učenja, što podrazumeva korišćenje
dijagrama, prezentacija, predavanja, kao i samostalno učenje korišćenjem interesantnih materijala.
Ključne reči: stil učenja, nega, obuka