ACTA FAC MED NAISS 2022;39(3):347-360 |
Originalni rad
UDC:
614.2:003.65
DOI:
10.5937/afmnai39-33887
|
Model za brendiranje
zdravlja zasnovan na pristupu
pružalaca usluga
Masoomeh Abdi Talarposhti1, Ghahraman Mahmoudi2,
Mohammad-Ali Jahani3
1Odeljenje za administraciju medicinskih i zdravstvenih usluga,
Filijala Sari, Islamski univerzitet Azad, Sari, Iran
2Bolnički administrativni istraživački centar, Filijala Sari,
Islamski univerzitet Azad, Sari, Iran
3Društvene determinante zdravstveno-istraživačkog centra, Institut za
zdravstvena istraživanja, Medicinski fakultet, Univerzitet medicinskih nauka
Babol, Babol, Iran
SAŽETAK
Uvod/Cilj. Snažan brend smanjuje troškove, povećava
zadovoljstvo kupaca kvalitetom i efikasnošću usluga. Stoga je ovo istraživanje
sprovedeno kako bi se predstavio model za brendiranje zdravlja sa pristupom
pružalaca usluga.
Metode. Ova kvalitativno-kvantitativna studija sprovedena je 2020. godine.
Statistička populacija studije odabrana je za kvalitativnu fazu koja je
uključivala 20 akademskih i organizacionih eksperata
koristeći Delfi tehniku, dok je kvantitativna faza obuhvatila je 415
pružalaca usluga zdravstvenih centara. Validnost upitnika potvrđena je
validnošću lica, sadržaja i konstrukcije, a njegovu pouzdanost potvrdio je
koeficijent Kronbahova alfa od 0,96. Kvantitativni podaci predstavljeni su
pomoću EQS softvera, verzija 6.1, sa potvrdnom faktorskom analizom i
korišćenjem strukturnih jednačina.
Rezultati. Rezultati faktorske strukture u brendiranju zdravstvene zaštite
zasnovani na šest glavnih tema: konkurentne pozicije, jednakosti brenda,
pristupačnosti brenda, konsolidacije brenda u svesti klijenata i na tržištu,
strategijama brendiranja; i odnosu potrošača i brenda sa 19 podtema zasnovanih
na perspektivi pružalaca usluga (CFI = 0,9; TLI = 0,8; RMSEA = 0,08; SRMR =
0,05) dobro su se uklapali, dok je unutrašnja konzistentnost stavki dostigla
značajne nivoe.
Zaključak. Da bi se napravio efikasan korak u brendiranju zdravlja, treba
dostići konkurentsku prednost i pružiti visokokvalitetne i profitabilne
zdravstvene usluge uz pomoć pružalaca usluga usvajanjem i jačanjem konkurentske
pozicije, pravičnosti, pristupačnosti, konsolidacije brenda u svesti klijenata i
na tržištu, strategije brendiranja i odnosa potrošača i brenda.
Ključne reči: zdravstvene usluge, pružaoci usluga, gradski
zdravstveni centri, brendiranje