ACTA FAC MED NAISS 2022;39(3):347-360

Originalni rad

UDC: 614.2:003.65  
DOI: 10.5937/afmnai39-33887                                          

 

Model za brendiranje zdravlja zasnovan na pristupu
pružalaca usluga

 

Masoomeh Abdi Talarposhti1, Ghahraman Mahmoudi2, Mohammad-Ali Jahani3

 

1Odeljenje za administraciju medicinskih i zdravstvenih usluga, Filijala Sari, Islamski univerzitet Azad, Sari, Iran
2Bolnički administrativni istraživački centar, Filijala Sari, Islamski univerzitet Azad, Sari, Iran
3Društvene determinante zdravstveno-istraživačkog centra, Institut za zdravstvena istraživanja, Medicinski fakultet, Univerzitet medicinskih nauka Babol, Babol, Iran

 

 SAŽETAK

 

Uvod/Cilj. Snažan brend smanjuje troškove, povećava zadovoljstvo kupaca kvalitetom i efikasnošću usluga. Stoga je ovo istraživanje sprovedeno kako bi se predstavio model za brendiranje zdravlja sa pristupom pružalaca usluga.
Metode. Ova kvalitativno-kvantitativna studija sprovedena je 2020. godine. Statistička populacija studije odabrana je za kvalitativnu fazu koja je uključivala 20 akademskih i organizacionih eksperata  koristeći Delfi tehniku, dok je kvantitativna faza obuhvatila je 415 pružalaca usluga zdravstvenih centara. Validnost upitnika potvrđena je validnošću lica, sadržaja i konstrukcije, a njegovu pouzdanost potvrdio je koeficijent Kronbahova alfa od 0,96. Kvantitativni podaci predstavljeni su pomoću EQS softvera, verzija 6.1, sa potvrdnom faktorskom analizom i korišćenjem strukturnih jednačina.
Rezultati. Rezultati faktorske strukture u brendiranju zdravstvene zaštite zasnovani na šest glavnih tema: konkurentne pozicije, jednakosti brenda, pristupačnosti brenda, konsolidacije brenda u svesti klijenata i na tržištu, strategijama brendiranja; i odnosu potrošača i brenda sa 19 podtema zasnovanih na perspektivi pružalaca usluga (CFI = 0,9; TLI = 0,8; RMSEA = 0,08; SRMR = 0,05) dobro su se uklapali, dok je unutrašnja konzistentnost stavki dostigla značajne nivoe.
Zaključak. Da bi se napravio efikasan korak u brendiranju zdravlja, treba dostići konkurentsku prednost i pružiti visokokvalitetne i profitabilne zdravstvene usluge uz pomoć pružalaca usluga usvajanjem i jačanjem konkurentske pozicije, pravičnosti, pristupačnosti, konsolidacije brenda u svesti klijenata i na tržištu, strategije brendiranja i odnosa potrošača i brenda.

Ključne reči: zdravstvene usluge, pružaoci usluga, gradski zdravstveni centri, brendiranje