ACTA FAC MED NAISS 2010;27(3):159-163

Originalan rad

UDC: 811.111' 276.6:61-057.875

 

ANALIZA STUDENTSKIH GREŠAKA U PRIMENI ENGLESKOG JEZIKA ZA POTREBE MEDICINARA

 

Zorica Antić

Medicinski fakultet u Nišu, Srbija


SAŽETAK

Veoma je bitno da su studenti medicine svesni ne samo svojih trenutnih i budućih potreba u odnosu na medicinski engleski jezik, već i poteškoća i problema koje imaju kada je u pitanju poznavanje opšteg engleskog jezika. Cilj ovog istraživanja bilo je prikupljanje i analiza studentskih grešaka koje mogu da ukažu na oblasti engleskog jezika u okviru kojih je potrebno dodatno podučavanje kako bi učestvovanje tokom kursa engleskog u medicini bilo uspešno. Istraživanje je sprovedeno 2009. godine na Medicinskom fakultetu u Nišu. Učestvovalo je 200 studenata druge godine medicine. Zasniva se na podacima dobijenim putem testa iz gramatike i putem direktnih razgovora sa studentima. Iako je za uspešno učestvovanje tokom kursa engleskog u medicini neophodno znanje opšteg engleskog na srednjem nivou, rezulati su pokazali da postoje oblasti jezika koje predstavljaju problem studentima i koje zahtevaju dodatno uvežbavanje. Studentske greške mogu da budu korisni dijagnostički markeri. Koristeći ove podatke, zajedno sa informacijama dobijenim iz razgovora sa studentima, nastavnici mogu da razviju nastavni plan koji bi pomogao u širenju znanja i omogućio studentima da steknu samopouzdanje u profesionalnoj komunikaciji na engleskom jeziku. Veoma je važno da se nastava engleskog jezika smesti u medicinski kontekst jer je to izvor velike motivacije za studente.

 

Ključne reči: engleski za potrebe medicinara, analiza grešaka, učenje zasnovano na kontekstu