ACTA FAC MED NAISS 2012;29(2):53-58

Revijalni rad

UDC: 614.2

DOI: 10.2478/v10283-012-0008-4

 

MERE ZA POBOLJŠANJE KVALITETA ZDRAVSTVENE ZAŠTITE

 

Aleksandar Višnjić 1,2, Vladica Veličković 1, Slađana Jović1

1Univerzitet u Nišu Medicinski fakultet, Srbija

2Institut za javno zdravlje Niš, Srbija


SAŽETAK

Kvalitet i bezbednost u zdravstvenom sektoru idu “ruku pod ruku”, što bi značilo da su ove dve komponente neraskidivo povezane, te će unapređenje kvaliteta jako često dovoditi i do povećane bezbednosti. Dobar kvalitet usluge biće uspešno implementiran u organizacijama koje već imaju “kulturu kvaliteta”, to jest tamo gde je sistem vrednosti zaposlenih konzistentan sa njihovom posvećenošću pružanja visoko kvalitetne usluge. Organizacije moraju imati jasnu stratešku opredeljenost pružanju kvalitetne usluge na svim nivoima organizacije. Zadovoljstvo bolesnika, kvalitet usluge i efikasno upravljanje resursima postaju „sveto trojstvo“ savremene zdravstvene zaštite, striktno orjentisane ka pacijentu, koje za cilj imaju redukciju troškova uz istovremeno povećanje kvaliteta. Zdravstveni sistemi širom sveta nastoje da razviju nove strategije čijom bi implementacijom kao krajnji rezultat trebalo da dobijemo - poboljšanje kvaliteta zdravstvene zaštite.

 

Ključne reči: kvalitet, kvalitet zdravstvene zaštite, unapređenje kvaliteta, mere