ACTA FAC MED NAISS 2014;31(4):253-260

Originalan rad

UDC: 614.253.5:37

DOI: 10.2478/afmnai-2014-0031

 

POREĐENJE TRENUTNE I ŽELJENE SITUACIJE U POGLEDU KLINIČKE EVALUACIJE STUDENATA AKUŠERSTVA SA STANOVIŠTA ASISTENATA

I SAMIH STUDENATA MAŠHAD FAKULTETA ZA OBRAZOVANJE AKUŠERSKIH I MEDICINSKIH SESTARA

 

Farzaneh Jafarnejad1, Bibi Leila Hoseini2, Seyed Reza Mazloum1

1Fakultet za obrazovanje akušerskih i medicinskih sestara, Mašhad Univerzitet medicinskih nauka, Iran

2Fakultet za obrazovanje akušerskih i medicinskih sestara, Sabzevar Univerzitet medicinskih nauka, Iran


SAŽETAK

Evaluacija je najvažnije polje efikasnosti kliničke edukacije. Kako je poznavanje trenutne situacije jedan od najvažnijih zahteva za planiranje željene sutuacije i kako nam mišljenje asistenata i studenata pomaže u čitavom procesu, sproveli smo studiju da bi uporedili trenutnu i željenu situaciju sa stanovišta studenata i tutora na Mašhad Fakultetu za obrazovanje akušerskih i medicinskih sestara. U ovoj unakrsnoj studiji, procenjivani su studenti akušerstva i asistenti. Upitnik u istraživačke svrhe sa temon ’’Trenutna i poželjna situacija kriterijuma i metoda u kliničkoj evaluaciji’’ bio je odobren zbog validnosti sadržaja i primene Kronbah alfa koeficijenta. Ukupne srednje vrednosti trenutnih i poželjnih kriterijuma u kliničkoj evaluaciji iznosile su: 55.2±18.0 i 68.4±19.3 (od 100) sa stanovišta studenata, respektivno, i 47.0±18.3 i 72.3±20.4 (od 100) sa stanovišta asistenata, respektivno. Ukupne srednje vrednosti trenutnih i poželjnih metoda u kliničkoj evaluaciji sa stanovišta studenata bile su: 51.5±17.9 i 56.5±18.3, respektivno, i sa stanovišta asistenata 55.6±16.0 i 69.5±14.4 (od 100), respektivno. Rezultati studije su pokazali da se trenutna situacija kriterijuma i metoda u kliničkoj evaluaciji akušerstva razlikuje od poželjne situacije, odnosno, da je trenutni status skor kriterijuma i metoda niži od poželjnog. Zato, trenutnu situaciju kriterijuma i metoda možemo poboljšati primenom poželjne situacije.

 

Ključne reči: klinička evaluacija, trenutna situacija, poželjna situacija, studenti