ACTA FAC MED NAISS 2019;36(1):60-68

Originalni rad

UDC: 371.311.4:616-051

DOI: 10.2478/afmnai-2019-0006

 

Primena timskog učenja u nastavi o medicini zasnovanoj na dokazima specijalizantima prve godine

 

Mandana Akbarinejad Mousavi1, Mitra Amini2, Somayeh Delavari3, Ali Seifi4

1Centar za edukaciju i razvoj, Univerzitet medicinskih nauka Shiraz, Shiraz, Iran
2Kliničko-edukativni istraživački centar, Univerzitet medicinskih nauka u Shirazu, Shiraz, Iran
3Departman medicinsko obrazovanje, Medicinski fakultet i Centar za istraživanje obrazovanja u medicinskim naukama (CERMS), Univerzitet medicinskih nauka, Teheran, Iran
4Departman za neurohirurgiju, Univerzitet teksaškog zdravstvenog centra u San Antoniu, San Antonio, SAD



sažetak

Timsko učenje je poznata nastavna strategija koja studentima pruža mogućnost primene konceptualnog znanja kroz seriju aktivnosti, uključujući i aktivnosti pre časa, individualne i timske aktivnosti, kao i dobijanje neposrednih povratnih informacija. Cilj ove studije bio je uvođenje kursa o medicini zasnovanoj na dokazima, specijalizantima prve godine različitih medicinskih disciplina, na Medicinskom fakultetu Širaz u Iranu, a primenom timskog učenja. Uzorak je obuhvatio 86 specijalizanata na Medicinskom fakultetu u Širazu. Ova kvazi-eksperimentalna studija sprovedena je u 12 sesija o medicini zasnovanoj na dokazima primenom strategije timskog učenja. Dobijeni podaci su analizirani primenom SPSS programa. Rezultati Individual Readiness Assurance testa kao i Group Readiness Assurance testa su sabrani i izračunati. Primenjen je Cronbach alfa test kako bi se utvrdila pouzdanost upitnika. Za deskriptivnu analizu podataka korišćena je deskriptivna statistika. Za analitičku analizu korišćeni su ANOVA i T test. Uočena je značajna razlika između odgovora na individualnom (3,73 ± 2,33) i grupnom (4,71 ± 2,29) nivou. Specijalizanti su dobili prosečno veće ocene kada su radili u timu (p < .002). Rezultati odgovora koji su pokazali koliko su specijalizanti bili zadovoljni, ukazali su da su najviše ocene date grupnim aktivnostima primenom timskog učenja. Rezultati ove studije pokazali su da se timsko učenje može primeniti kao efikasna metoda za edukaciju specijalizanata u različitim disciplinama.



Ključne reči: timsko učenje, specijalizanti, medicinska edukacija, medicina zasnovana na dokazima