|  ACTA FAC MED NAISS 2022;39(3):347-360 | 
Originalni rad
	
		| 
		UDC: 
		614.2:003.65 
		 DOI: 
		10.5937/afmnai39-33887
 | 
 
Model za brendiranje 
zdravlja zasnovan na pristupu 
pružalaca usluga
 
Masoomeh Abdi Talarposhti1, Ghahraman Mahmoudi2, 
Mohammad-Ali Jahani3
 
1Odeljenje za administraciju medicinskih i zdravstvenih usluga, 
Filijala Sari, Islamski univerzitet Azad, Sari, Iran
2Bolnički administrativni istraživački centar, Filijala Sari, 
Islamski univerzitet Azad, Sari, Iran
3Društvene determinante zdravstveno-istraživačkog centra, Institut za 
zdravstvena istraživanja, Medicinski fakultet, Univerzitet medicinskih nauka 
Babol, Babol, Iran
 
 SAŽETAK
 
Uvod/Cilj. Snažan brend smanjuje troškove, povećava 
zadovoljstvo kupaca kvalitetom i efikasnošću usluga. Stoga je ovo istraživanje 
sprovedeno kako bi se predstavio model za brendiranje zdravlja sa pristupom 
pružalaca usluga.
Metode. Ova kvalitativno-kvantitativna studija sprovedena je 2020. godine. 
Statistička populacija studije odabrana je za kvalitativnu fazu koja je 
uključivala 20 akademskih i organizacionih eksperata 
koristeći Delfi tehniku, dok je kvantitativna faza obuhvatila je 415 
pružalaca usluga zdravstvenih centara. Validnost upitnika potvrđena je 
validnošću lica, sadržaja i konstrukcije, a njegovu pouzdanost potvrdio je 
koeficijent Kronbahova alfa od 0,96. Kvantitativni podaci predstavljeni su 
pomoću EQS softvera, verzija 6.1, sa potvrdnom faktorskom analizom i 
korišćenjem strukturnih jednačina.
Rezultati. Rezultati faktorske strukture u brendiranju zdravstvene zaštite 
zasnovani na šest glavnih tema: konkurentne pozicije, jednakosti brenda, 
pristupačnosti brenda, konsolidacije brenda u svesti klijenata i na tržištu, 
strategijama brendiranja; i odnosu potrošača i brenda sa 19 podtema zasnovanih 
na perspektivi pružalaca usluga (CFI = 0,9; TLI = 0,8; RMSEA = 0,08; SRMR = 
0,05) dobro su se uklapali, dok je unutrašnja konzistentnost stavki dostigla 
značajne nivoe.
Zaključak. Da bi se napravio efikasan korak u brendiranju zdravlja, treba 
dostići konkurentsku prednost i pružiti visokokvalitetne i profitabilne 
zdravstvene usluge uz pomoć pružalaca usluga usvajanjem i jačanjem konkurentske 
pozicije, pravičnosti, pristupačnosti, konsolidacije brenda u svesti klijenata i 
na tržištu, strategije brendiranja i odnosa potrošača i brenda.
Ključne reči: zdravstvene usluge, pružaoci usluga, gradski 
zdravstveni centri, brendiranje